Czech Kart Open Brück an der Leitha 14.-16.7. 2023

Sezóna se nám přehoupla do své druhé poloviny a my s ní pokračujeme v naší německo-rakouské krasojízdě. Toto období roku ovšem indikuje jednu velkou nepříjemnost, zvlášť v Brücku. Nesnesitelné horko a miliony komárů a jiného otravného hmyzu. Když pomineme ten hmyz, je to právě horké počasí, které nám dělá vrásky nejvíce. Jak nafoukat gumy? Jak ochladit gumy nebo motor, když je na dráze 40+ stupňů? A co teprve obrovská nagumovanost tratě a tím i zvýšená degradace pneumatik? Jak jsme s těmito výzvami poradili si právě řekneme…

Kategorie Easykart 50 (školní) jezdí v tréninkovém režimu bez měřících transpondérů a tudíž nemůžeme říct, jak naši jezdci dojeli. Závodu se účastnil Damián Tlachač.

Zajímavé věci se děly v kategorii Easykart 60. Na začátek můžeme říct, že druhé místo Lillian Rolencové v kvalifikace bylo první a jediné zaváhání, při kterém dala svým soupeřům šanci podívat se dopředu. Kvalifikovala se jako druhá se ztrátou menší než čtvrt desetiny. Kdo ovšem neměl takové štěstí byl Nicolas Lacko, který nezajel skrze technickou závadu ani jedno měřené kolo a byl tedy odkázán na start z poslední řady. Standa Kohout se umístil v kvalifikaci na 21.místě. Od této chvíle začala totální dominance Lilli, která si dojela pro 3 vítězství v řadě a připsala si tak plný bodový příděl, který ji posunul do čela šampionátu. Trápení pokračovala pro Nicolase, který neměl moc šancí se z chvostu dostat nahoru, kam patří. V první jízdě skončil P17, druhý závod nedojel a v superfinále se posunul po stíhací jízdě na bodovanou jedenáctou pozici. To se ovšem za útěchu považovat nedá skrze to, že Nicolas letos cílil na titul. Smůlu si vybral i Standa Kohout, který bohužel cíl superfinále neviděl.

Easykart 100 ve “wakáči” nezažila zrovna příznivý víkend. Museli jsme se obejít bez pódiového umístění a museli jsme se smířit, že uzavření TOP5 bylo naše maximum. To se tady ovšem změnilo hned v kvalifikaci, když si náš pilot, Adam Röschl, dojel POLE position. Stejné štěstí bohužel neměl Dominik Szmaragowski, který nedokázal navázat na TOP5 z Wackersdorfu a tady uzavíral TOP10. Martin Guichen se pak postaral o uzavření bodované patnáctky. V sobotním závodě ještě Adam dokázal svoje POLE proměnit ve vítězství. I když těsné. Ale to neplatilo v neděli. Superfinále náš držitel prvního místa v kvalifikaci dokončil jako čtvrtý a skončil tak těsně pod pódiem. Slušný bodový příděl si v superfinále připsal Martin Guichen, který dokončil jedenáctý. Dominik Szmaragowski bohužel cíl závodu neviděl.

Kategorie ROK GP slibovala další zajímavý víkend. Na roštu se sešlo 28 pilotů a všichni naši byli připraveni bojovat o TOP umístění. Nejlépe si v kvalifikaci vedla Soňa Ptáčková a Jirka Skopalík, kteří obsadili P4 & P5 a měli tak na úzké dráze v Brucku ideální pozici na to bojovat o pódium. Marek Strach se kvalifikoval těsně za TOP10 na P11, Radim Guichen obsadil P14 a Filip Bartoš P18. Přesuneme se rovnou do superfinále, do kterého startovali z nejvýhodnějších pozic právě Soňa a Jirka, kteří obsazovali ve finálových jízdách přední příčky. A tito dva se spolu i postavili na podium, když po těsném závodě dojeli v pořadí Ptáčková P2 a Skopalík P3. Polepšil si i Radim Guichen, který do cíle dojel na P9. Marek Strach obsadil P11 a Filip Bartoš do cíle dojel na P13. Což znamenalo, že všichni naši piloti skórovali body tento víkend.

V KZ2 byli opět jen dva zástupci. Matyáš Puršl a Ondřej Duba. V kvalifikaci se opět umístili spolu na třinácté a čtrnácté pozici. Měli tím pádem před sebou jen bodované příčky, o které mohli bojovat. Trať v Brucku je ovšem známá pro svůj úzký a zamotaný profil, kde předjet s motokárou KZ2 se zdá skoro až jako nemožné. Do cíle superfinále dojel na nejlepší pozici Ondra Duba, který si dojel pro deváté místo. Závod Matyáše Puršla poznamenala hned na začátku závodu nezaviněná kolize, díky které musel celých 18 kol stahovat ztrátu a probojovávat se dopředu. Nakonec z toho bylo krásné 12.místo v cíli a další bodový příděl.

Tímto jsme ukončili naši zahraniční ságu a pro poslední 2 závody sezóny se vracíme zpět do Čech. Za měsíc nás čeká závod v “Zeleném Pekle” a to v jihočeském Písku.