Czech Kart Open Cheb 26. 5. – 28. 5. 2023

Sezóna pokračuje a své brány tentokrát otevírá okruh v západočeském Chebu. Tento okruh se může zdát jako jednoduchý, rovný a rychlý okruh, ale kluzkost asfaltu, ostré vracáky a dlouhé rovinky prověří nejen schopnosti jezdců ovládat volant, plyn a brzdu, ale i techniku jako takovou. A jak jsme si vedli v Chebu my? Pojďme se na to v rychlosti podívat:

V kategorie Mladí (dříve Mladí/Školní/Easy 50) nás zastupoval pouze Damian Tlachač. Od letošního roku nastala jedna zásadní změna, a tou je, že jezdci zde jezdí bez transpondérů a tím pádem nemáme k dispozici časy na kolo a ani pozice. Jediné tedy, co můžeme říci je to, že Damian přípravu nepodcenil, jel krásně a sesbíral spoustu dalších zkušeností, které bude chtít zúročit v Easykart 60 v další sezóně.

V kategorii Easykart 60 pokračoval ostrý boj o titul. Hlavní protagonistkou je naše pilotka, Lillian Rolencová. Ta si také dojela krásnou jízdou pro POLE position, když se jako jediná dostala pod časovou hranici 1 minuty. Lilli následně vyhrála i první a druhou finálovou jízdu a připsala si tím slušný počet bodů do šampionátu. V superfinále si pak po souboji dojela pro stříbrnou pozici, čímž završila úspěšný víkend. Do TOP6 se s Lilli dostal i další náš pilot, Nicolas Lacko, který si dojel pro P6. Dále to byl P12 Standa Kohout a P15 Štěpán Prouza. Tím vlastně můžeme říct, že se všichni naši piloti umístili v bodované patnáctce.

V kategorii Easykart 100 máme letos úplně obměněné sestavení. Pilotem číslo jedna je už od Třince Adam Röschl. Ten ukázal svou rychlost a jeho cílem pro tuto sezónu je minimálně titul. V kvalifikaci se umístil na třetím místě a měl tak pootevřené dveře k vítězství nebo minimálně k boji o něj. V první finálové jízdě dojel Adam na stejné pozici, ovšem v té druhé přišel problém, díky kterému se prakticky vyřadil z boje o prvenství. Adam totiž před startem předjel jezdce po přejetí červené čáry (hranice pro návrat do své ztracené pozice před startem, pokud se jezdec nestihne vrátit, je povinen startovat tam, kde se nacházel před červenou čárou.) Tím se Adam vyoutoval a byl diskvalifikován. Po startu ze zádních pozic v superfinále se Adam dokázal vrátit aspoň na P5 a zachránit něco málo z toho, co ztratil. Výsledky dalších pilotů jsou následující: P7 Dominik Szmaragowski, P9 Martin Guichen & DSQ Miloš Divič jr., který byl diskvalifikován za incident.

Kategorie ROK GP se nám letos mírně rozrostla o 2 jezdce. Vítěz kategorie Easykart 100 z roku 2022, Jiří Skopalík nasedl do motokáry s vidinou nových zkušeností a výzev. Spolu s ním přišel z E100 i Marek Strach. V měřeném tréninku se nejlépe umístila naše pilotka Soňa Ptáčková, která obsadila sedmou pozici hned před dalším naším pilotem, osmým Radimem Guichenem. Skopalík do závodů odstartuje z 16.pozice, Strach z 19. a Filip Bartoš z 23.příčky. Přesuneme se rovnou k superfinále. Z důvodu velkého počtu účastníků se odjelo několik závodů finálových jízd rozdělených do skupin A-B. Do superfinále se ale dostali všichni naši piloti a tím pádem mohl začít boj o pódia a body. Nejlépe dokončila superfinále Soňa Ptáčková, která dokončila na druhém místě a postavila se tak na stupně vítězů. Do TOP10 se s ní dostal i Marek Strach, který tu desítku uzavíral. V bodované patnáctce se umístil i Filip Bartoš, který si dojel pro 2 body za P14. Smůla potkala Skopalíka s Guichenem, kteří oba odstoupili ze závodu.

V kategorii KZ2 nás zastupovali pouze 2 piloti, Ondřej Duba a nováček Matyáš Puršl. V kvalifikaci se oba umístili na hranici bodované patnáctky a měli tedy šanci na bodované příčky. Superfinále vypsané na 17 kol nejlépe dopadlo Matyáše, který uzavíral TOP10 a dojel pro krásný příděl bodů. Smůla potkala Ondřeje Dubu, který neodjel ani jedno ostré kolo.

To byl tedy závod v Chebu a nás za 3 týdny čeká další závod ve Wackersdorfu.