Dominik Stříteský – moje zimní příprava
Vzhledem k průběhu letošní zimy, kdy v podstatě nebyl vůbec žádný sníh, na kterém by se dalo krásně driftovat jako v minulém roce, se příprava odehrává poněkud stereotypně.
Její první a velmi podstatnou částí je fyzická příprava v posilovně. V této části roku to znamená minimálně dvakrát týdně hodinu a půl trvající cvičení, zaměřené nejenom na celkové posílení, ale také se zaměřením na svaly, namáhané jízdou na motokáře. V této části mi pomáhá fyzioterapeut Jan Turek, jehož zálibou jsou rallye, a proto má představu o nárocích, které jsou v těchto sportech na závodníka kladeny. Nyní sice, vzhledem k mým studijním povinnostem, cvičím sám a v posilovně se zastavím vždy cestou ze školy, sestavu jednotlivých tréninků ale spolu stále konzultujeme. Bylo by sice vhodné, z důvodů větší vytrvalosti, tyto tréninky v posilovně doplnit ještě během nebo jízdou na kole na delší vzdálenosti, proti tomuto se ale bohužel pořád staví mé zranění nohy z fotbalového tréninku, jehož základní léčení zabralo více jak 12 měsíců a ukončilo moji fotbalovou kariéru.
Druhou částí je příprava v motokárových půjčovnách, v našem případě v půjčovně v Olomouci, kterou je nutné přípravu v posilovně doplnit, protože zatíží tělo komplexně téměř tak, jako jízda na závodní motokáře. Rovněž se tímto způsobem udržují návyky v řízení motokáry, i když se motokáry v půjčovnách chovají trochu jinak, než je tomu u zmiňovaných závodních motokár. Touto částí přípravy trávím buďto část soboty nebo neděle, většinou vydá na 5 x 15 minut čisté jízdy.
Poslední částí, vztahující se k udržování si návyků nutných k řízení, je mými rodiči „oblíbený“ trénink na počítači, kde se například se svými kolegy ze Spirit Racing věnujeme závodům ve hře rFactor, která dokáže skvěle napodobit chování všech závodních vozidel. Autorům této hry jsem poskytoval informace o chování skutečné motokáry při tvorbě simulace jízdy do hry, kterou se jim ale bohužel nepodařilo úplně vystihnout.
[spider_facebook id=\”2\”]