Czech Kart Open Cheb 22.-24.4. 2022

Je to tady. Sezóna 2022 oficiálně začala i v České republice a nemohlo to být nikde jinde, než tradičně v chebské kartaréně. Náš tým se přes zimu rozrostl o pořádnou dávku pilotů především v kategorii Easykart 100, ROK GP, OK a KZ2 a nyní patří mezi nejpočetnější v paddocku. A pokud se ptáte, jaký byl víkend…je lepší se neptat. Počasí i výsledky nejsou vůbec příznivé, ale máme několik dílčích i jeden velký úspěch. Tak si to vezmeme popořadě.

Po 2 letech máme opět zástupce v nejmenší kategorii na roštu, Mladí 50 (Easykart 50). Naším zástupcem zde je Damián Tlachač. Pokud Vám to jméno přijde povědomé, tak máte pravdu. Je to nejmladší z rodu Tlachačů. Damiánovi starší bráchové Zdeněk a Jonáš za nás závodili v letech 2009 – 2014 a právě první zmiňovaný Zdeněk s námi dosáhl na dva tituly mistra České republiky v kategorii Easykart 60. Ale zpět k Damiánovi. Toho čekal v Chebu jeho první velký závod a nutno říct, že si nevedl vůbec špatně. V superfinále v extrémně náročných podmínkách, které panovaly si Damián dojel pro 9.místo a završil tím svůj první úspěšný víkend.

Kategorie Easykart 60 byla jedna velká horská dráha. Sobotní kvalifikaci a první finálovou jízdu ovládl náš jezdec Matyas Vitver. Co se ale dělo v neděli byla již noční můra. Ještě si pro představu popíšeme počasí. Od rána maximálně 10 stupňů Celsia, neustávající déšť, mlha a studený vítr. Ale zpět na trať. První závod se Vitverovi podařil. Po startu z druhého místa si dojel pro další pódium v podobě P3. V superfinále se ale děly věci. Chaos, mlha, nepředvídatelné podmínky a zase jen chaos způsobil několik chyb a zmatku. Na trati ve své podstatě permanentně vlála žlutá vlajka a bylo opravdu těžké odhadnout, kde se smí a kde nesmí předjíždět. Bohužel na tuto otázku nenašli odpověď naši nejrychlejší piloti. Miloš Divič, který vyhrál 2. jízdu i superfinále byl z obou bodovaných rozjížděk diskvalifikován stejně jako jeho kolega Matyas Vitver. Oba tedy vezou z chebského superfinále nulový bodový příděl. Nejlépe se tedy v superfinále umístil František Roubíček (nováček), který so dojel ve svém prvním závodě pro své první body za 13. místo. Martin Guichen dokončil 18.

Nikdo ovšem nebyl připraven na to, co nastane v kategorii Easykart 100. Nejen, že jsme po dlouhé době viděli tzv. Grand Slam v podání Jiřího Skopalíka, ale i zbytek pódia byl velice příjemným překvapením. Ale začneme od začátku. Kvalifikaci a sobotní závod vyhrál favorit na výhru, zkušený Jiří Skopalík. Za ním se pak seřadil druhý Matyáš Puršl a čtvrtý Tomáš Vančík. První finálová jízda pak patřila naší první dvojici. Nedělní superfinále nabídlo krásný závod. Voda, kluzký asfalt chebského okruhu, zima a mlha nejvíce svědčili matadorům této kategorie. Jiří Skopalík se stal bezkonkurenčním vítězem a připsal si tak pomyslný Grand Slam (P1 ve všech závodech a kvalifikaci). Na pódiu ho doplnil Matyáš Puršl, který ovšem nebyl vůbec pozadu. Celý závod se držel na dostřel od Skopalíka a postaral se o několik dramat, když se pokoušel zaútočit. Vítězný double se nakonec stal vítězným triplem. Poprvé v historii našeho týmu se v kategorii Easykart 100 na pódiu umístili výhradně naši jezdci. P1 Jiří Skopalík, P2 Matyáš Puršl & P3 Adam Roschl. A nejen to. I P4 patřilo spiriťákovi, Adrianu Bischoffovi. Dále to pak byl P6 Jakub Roschl, P8 Marek Strach, P9 Tomáš Vančík & P14 Dominik Šimek.

V kategorii ROK GP jsme měli pro první podnik Czech Kart Open jen jednoho zástupce. Nově příchozí do této kategorie, Radim Guichen, zvolil pro letošní sezónu rám Birel Art 2022 a pohonné jednotky značky Vortex odebírá od profesionálního motoráře Petra Klobáse, který má v našem týmu velkou tradici zejména v kategorii KZ2. A jako nováček se neuvedl vůbec špatně. Radim má za sebou 4 roky v kategorii Easykart 100, kde nedosáhl většího úspěchu. Ovšem příchod do kategorie ROK mu dala nový dech. Radim si totiž dojel pro své první POLE position v konkurenci více jak 30 dalších pilotů. Ovšem zde jeho štěstí skončilo. První finálovou jízdu Radim nedokončil. Vlastně ji ani nezačal. Po technické závadě byl nucen odstoupit již v zahřívacím kole. Druhá finálová jízda byla pro Radima další velkou novinkou. Velká voda, nová motokára, jiný motor a hlavně jiné pneumatiky. Radim s penalizací 5s za spadený nárazník dokončil těsně za hranicí bodované patnáctky. V Superfinále se dokázal probojovat do TOP10 a svůj první víkend tak zakončil na 10. místě

Další novinkou v našem týmu je zástupce…přesněji řečeno zástupkyně v kategorii OK. Karolína Vančíková, která pod vedením Dominika Stříteského, našeho bývalého pilota a současného pilota závodního speciálu Škoda Fabia R5 dokázala 3x dosáhnout na pódium v celkových výsledcích kategorie Easykart 60 a 100 se rozhodla pro kategorii, která je takový pomyslný most mezi dětskou a dospělou kategorií. Ve světě má kategorie OKj a OK svůj vlastní evropský i světový šampionát CIK-FIA a mnoho jezdců dnes závodících v F1, F2 nebo F3 jsou právě hledání mezi jezdci této kategorie. Nicméně zpět do promrzlého Chebu. Kvalifikace Karolíně nevyšla úplně podle představ a umístila se až jako sedmá. V první jízdě si ale napravila chuť, když si dojela pro své první pódium. V superfinále se Karolína celých 12 kol pohybovala na předních pozicích. Ovšem kol bylo vypsáno 14. Karolína musela po hodinách odstoupit 2 kola před cílem a šachovnici tudíž nespatřila.

Pokud existuje slovo, které by vystihovalo závod v Chebu pro naše “kázetkáře”, nejspíš by to byla slova jako zklamání, ponížení a totální selhání. Našimi zástupci byli Michal Pražák a Dominik Javůrek. Ti v kvalifikaci obsadili osmé a deváté místo. Sobotní závod se stal noční můrou pro Michala, který závod zakončil hned po startu. Dominik si dojel pro třetí místo po krásné stíhací jízdě a několika přejížděcích manévrech. Nedělní superfinále je ovšem závod, na který oba naši piloti chtějí a musí zapomenout. Špatná strategie a tlaky v pneumatikách, hrozné podmínky závodu (jel se v 8 hodin večer za deště) a ještě horší startovní pozice vyústila v řadu událostí, hodin, smyků, trápení a pomalé jízdy. Nakonec oba piloti zastavili svůj stroj dobrovolně v depě po necelých 5 kolech závodu z celkových 17.

Ovšem toto není konec sezóny ani světa. Přesně za měsíc nás čeká druhý podnik CKO v Třinci, kde všichni naši piloti mají šanci buď zopakovat úžasný výkon co předvedli, nebo napravit chyby, které vedly k nulovému bodovému přídělu.